Ko Jūs meklējat?

Blogs

Kā efektivizēt plānošanas procesu

25 marts, 2020

Uzņēmuma budžeta kontrole un regulāra sekošana tam, it īpaši krīzes laikā, ja ne pats svarīgākais, tad viens no svarīgākajiem uzdevumiem veiksmīgai uzņēmuma izaugsmei un sekmīgai krīzes pārvarēšanai. Katrs uzņēmējs vēlas būt pēc iespējas tālāk no nevēlamā, no bankrota. Regulāra plāna izpildes uzraudzība ļauj vadībai laikus pamanīt nevēlamas plāna izmaiņas un attiecīgi reaģēt. Pieņemt ātrus, pareizus un datos balstītus lēmumus. Tas ļauj pārraudzīt pagātnes darījumus un modelēt nākotnes situācijas un scenārijus.  

Bet lai uzņēmuma vadība spētu to izdarīt, svarīgi, ka iegūtie dati ir pareizi un uzticami. Nedrīkstētu būt situācija, ka katrs departaments vai darbinieks stāsta savu “patiesību”. Protams, iemesls dažādām patiesībām var būt atšķirīgs, bet mūsu pieredze rāda, ka galvenokārt tas saistīt ar izmantoto rīku iespējām, darbinieku zināšanām un procesu pārvaldību.

"Dati stāsta dažādus stāstus. Tie runā par pagātni un nākotni, par veiksmēm un neveiksmēm, sniedz jaunus izaicinājumus un iespējas"

red-circle Pareizie rīki:

Jāsaka, ka katrā uzņēmumā tie būs savi. Mazākā uzņēmumā varētu pietikt ar “excel”, jo ir mazāk iesaistīto personu skaits. Savukārt lielākiem uzņēmumiem var būt nepieciešamība izmantot automatizētus rīkus, programmas, kuras spēj ātri apkopot esošo informāciju no uzņēmuma sistēmām un atspoguļos to vadītājam un citiem lēmumu pieņēmējiem saprotamā un pārskatāmā veidā.

Jo lielāks uzņēmums, jo vairāk iesaistīto darbinieku, jo process kļūst grūtak pārvaldāms un pārskatāms. Ieguvumi, ko sniedz automatizēts risinājums ļauj piešķirt dažāda līmeņa darbiniekiem atbilstošas piekļuves, atsekot kuri departamenti plānošanu ir pabeiguši un saskaņojuši, kuriem tas vēl jādara. Kā arī pats galvenais ieguvums,  ir sastādīts plāns kuram var sekot līdzi un iespēja nepieciešamības gadījumā veikt izmaiņas, negaidot stundas dienas vai nedēļas.

red-circle Pieejamie risinājumi:

Kā lieliem tā arī maziem uzņēmumiem šobrīd ir pieejami daudz un dažādi budžetēšanas risinājumi.  Mūsdienās risinājumi var atrasties mākonī, Jūsu darba stacijā vai Jūsu uzņēmuma sistēmās. Varbūt gala lietotājiem tas iepsējams nebūs tik svarīgi, bet IT infrastruktūras nodrošinātājiem tie varētu būt svarīgi faktori kādu risinājumu izvēlēties.

Mūsdienās ļoti plaši tiek izmantoti mākoņrisinājumi kā arī dažādi hibrīdie risinājumi (kombinācija starp mākoņpakalpojumiem un uzņēmuma infrastruktūru).

Pedab Latvia piedāvā vienu no labākajiem risinājumiem plānošanā un budžetēšanā – IBM Planning Analytics. Risinājums var tikst uzstādīts Jūsu uzņēmuma IT sistēmās, mākoņrisinājuma veidā vai kombinētā, hibrīda risinājuma veidā. Pastāv dažādas iespējas risinājuma iegādei – jautā mums!

IBM Planning Analytics – plānošanas un analītikas rīks nodrošinās uzņēmumam ērtu, pārskatāmu un atsekojamu budžetēšanas procesu un iespēju veidot WHAT IF scenārijus.

 

Autors, LEONS MEDNIS

Ja esam radījuši interesi, sazinies ar mums!

 

Vairāk par PEDAB risinājumiem meklē ŠEIT

Vairāk par IBM Planning Analytics rīku varat lasīt ŠEIT

PEDAB IBM Partner logo